BforBank Zen

Location voitures, carte de débit, carte de crédit ?

Sisi, il y a un contrat. Faut que je retrouve, beaucoup de boulot. Je vous envoie le lien du loueur en MP.
 
Je viens de voir les terms and conditions.
The lessee agrees to pay the lessor upon request.

  • a A deposit amounting to the estimated cost of hiring the car.
  • b Any and all expenses incurred by the lessor if he has to bring the vehicle back to his premises in the event that it has been left somewhere without supervision, without regard to the condition of the vehicle, the roads, or the weather. In the same manner, the lessee is responsible for all costs due to the transport of the vehicle in case of damage caused by the lessee.
Bon, je mets le lien du loueur ici.
https://www.gocarrental.is/terms-and-conditions/
 
27 No insurance covers incidents as stated below:

o Lessor's loss because of the vehicle being stolen

Par exemple, vol : Faudra payer le montant de la voiture

====================

28 The lessee may purchase additional insurance to limit liability according to each insurance policy (see exceptions section 27). These insurances cover towing fees in case of immobilization after a collision with a third party only, not for off-road driving, or towing out after being stuck in sand, snow, rivers, or mud.

29 If additional insurance is not purchased, the lessee will be responsible for any liability up to 3500€ (see exceptions section 27) and any potential towing fee.

30 The Lessee may purchase special Plus+ Insurance Plan (CDW + SCDW + TP + GP), Premium Insurance Plan (CDW + SCDW + TP + GP + ZERO) or the Premium Plus+ Insurance plan (CDW + SCDW + TP + GP + ZERO + SAAP + TI).

========================

37 Insurance: Third-party liability insurance shall be equivalent to the amount stipulated by Icelandic law each time. The lessee is responsible for any and all damage to the car. By purchasing Collision Damage Waiver (CDW), the lessee can insure himself against the disbursement of the driver‘s liability; the amount of the own-risk fee is according to the lessor‘s pricelist at the given time and is also stated on the front side of this rental agreement. If the lessee has already purchased CDW insurance, he/she can purchase Super Collision Damage Waiver (SCDW) insurance and, by doing so, further lower the self-risk. Sand & Ash Damage Protection (SAAP) covers damage caused by sand or ash storm. Gravel Protection (GP) covers damages to the front windshield and headlights caused by stones or gravel. Theft Protection (TP) covers damages to the vehicle if it gets stolen when parked with locked doors, all windows closed, and keys not in. Theft Protection does not cover damages caused by breaking and entering, nor does it cover the loss of personal belongings of the renter or passengers. Tire Insurance (TI) covers damages only to the tire, this policy does not extend coverage to any damage incurred by the rental vehicle's rims nor the associated expenses of tire replacement services. Zero Excess Cover (ZERO) only reduces the self-risk of the SCDW down to a null amount. Zero Excess Cover does not free the renter from any liability in the events where these car rental terms are violated. Self-risk of additional insurances is stated in the lessor's pricelist.

38 However, no insurance covers damages to the underside of the rented vehicle nor damages to driving through rivers or any kind of waterfall. CDW, SCDW, SAAP, GP, TP, or ZERO, do not cover such damages. Such damages are always the lessee‘s full responsibility.

39 However, no insurance covers damages to the underside of the rented vehicle nor damages to driving through rivers or any kind of waterfall. CDW, SCDW, SAAP, GP, TP, TI or ZERO, do not cover such damages. Such damages are always the lessee‘s full responsibility.

===============================

Insurance self-risks and pricelist:​

- CDW: up to 3500€ / SCDW: up to 875€.

- Without GP: unlimited / With GP: 0€.

- Without SAAP: unlimited / With SAAP: 500€.

- Without TI: Cost of a new tire / With TI: 0€

- Towing: 400 ISK per. km.

- Missing Fuel: Cost of missing fuel plus processing fee.

- Processing/Service fee: 35€.


Voilà de quoi lire ... et réfléchir... ;)
 
Ben oui, je veux bien qu'on paie si ya un souci. Mais ils prennent pas de caution, donc c'est au bon vouloir des gens de payer. Ils viennent de me confirmer que la carte est OK :)
 
De mémoire on a le choix entre laisser une caution du prix de la voiture (et dans ce cas ils s'en fichent de debit ou credit) ou de laisser une emprunte de carte (et dans ce cas il faut credit).

Aucun argent bloqué par avance d'où leur exigence credit pour la solvabilité.
 
Salut à tous, je profite de ce post pour poster un peu la même question.
Je souhaite réserver une voiture de location en Irlande pour le mois d'août et pense la réserver sur le site internet de Europcar. C'est indiqué qu'il faut être possesseur d'une carte de crédit.

J'ai tenté Boursorama... J'ai ouvert un compte la semaine dernière avec une CB de base à débit immédiat (car pas possible de choisir un débit différé à l'ouverture). Mon compte vient d'être ouvert. J'essaye de commander une 2eme carte (la Ultim à débit différé) mais pas possible en ligne. J'appelle le service client et là on m'indique qu'il faut être client depuis 6 mois pour en avoir le droit...

Bref, jsuis bien deg.
Qui parmis vous aurait trouvé récemment une banque avec une carte gratuite qui indique "credit" dessus ?
 
Moi, chez Bourso et Fortuneo...

Seulement, il faut lire les CG pour savoir ce que à qui l'on peut prétendre
Quel sont vos revenus mensuels (avec justificatifs à présenter) ?
 
Je comprends qu'avant de fournir une carte de crédit à débit différé la banque ait besoin de vérifier quel zozo est ce nouveau client.

La banque doit tellement en voir.... Donc 6 mois d'observation des mouvements limite le risque.

Concernant la location, si pas de carte de crédit, renseignez vous sur les assurances supplémentaires à prendre sur place et sur le montant de la caution que retiendra le moteur sur place... (Appelez les par téléphone, ça ira plus vite).
 
Moi, chez Bourso et Fortuneo...

Seulement, il faut lire les CG pour savoir ce que à qui l'on peut prétendre
Quel sont vos revenus mensuels (avec justificatifs à présenter) ?
Bonjour Pilou40,
Merci pour votre réponse.
Donc vous affirmer que votre CB Fortuneo comporte bien la mention "CREDIT" ? S'agit-il de la Gold CB Mastercard ?

Je suis à 2000€ de revenus mensuels net (sur ma fiche de paie)
J'ai gardé un vieux compte Fortuneo ouvert avec un compte courant de 150€ donc peut être que je peux la prendre en présentant mes justif.
 

Pièces jointes

  • Captura.PNG
    Captura.PNG
    99,8 KB · Affichages: 2
  • captura 2.PNG
    captura 2.PNG
    127,5 KB · Affichages: 2
Je comprends qu'avant de fournir une carte de crédit à débit différé la banque ait besoin de vérifier quel zozo est ce nouveau client.

La banque doit tellement en voir.... Donc 6 mois d'observation des mouvements limite le risque.

Concernant la location, si pas de carte de crédit, renseignez vous sur les assurances supplémentaires à prendre sur place et sur le montant de la caution que retiendra le moteur sur place... (Appelez les par téléphone, ça ira plus vite).
Ce sera ma dernière option, merci
 
Retour
Haut